
Risale-i Nur’un üstadı ve Risale-i Nur’a Celcelutiye
Kasidesi’nde rumuzlu işaratıyla pek çok alakadarlık gösteren ve benim hakaik-i
imaniyede hususi üstadım İmam-ı Ali’dir (R.A.) Tarihçe-i Hayat (sayfa 500)
Nur şakirdlerinin üstadı: İmam-ı Ali’dir
(R.A.) ve Nur’un mesleğinde Hubb-u Al-i Beyt esastır.. Emirdağ Lahikası-1
(sayfa 242)
Risale-i Nur Külliyatında
daha bir çok mehezde Risale-i Nur Evliyanın
seyidi ve Rasulü Ekrem (a.s.m.)’ın İfadesiyle:“Ben ilmin şehriyim Ali ise
kapısıdır. İlmi isteyen kimse kapıdan girmelidir.”(Tirmizi) Bu hadisten
anlaşılan; İslam’ın, Kur’an’ın ve yaşayan Kur’an olan Hz. Muhammed’in (a.s.m.)
ilim şehrine girmenin ancak ve ancak İmam Ali kapısından girmekle mümkün
olacağıdır. “Yüce Allah, alemlerin Rabbi; Resulüllah ise; alemlere
rahmet peygamberdir. Resulullah (sav) ilmin ve hikmetin şehri; Hz. Ali ise;
kapısıdır. Allah’ın koruması ve ismeti altındaki Resullulah’ın ilim şehrine
giden yolların hepsi Ali kapsından geçer. Hak yollar Ali kapısına çıkar. Ali
kapısı ise; Resullulah şehrine açılır… Resulullah’ın şehrinde ise; Yüce Allah
bulunur, orası tevhit şehridir."
Hz. Ali (R.A.),
Risale-i Nur'u
; Ercuze ve Celcelutiye isimli eserlerinde Remz, İşaret.. gibi manalarla haber
vermiş olup Ayet-Ül Kübra, Asa-Yı Musa gibi asara ismen haber vermektedir.
Hal bu minval üzere iken Risale-i Nur Külliyatına
kalem karıştırmak, sadeleştirmeye çalışmak, hizmetine hulul ederek hizmeti
akamete bırakmak için çaba sarfedenler bilsinler ve Risale-i Nur’un Lem’alar
isimli kitabının Onuncu Lem’asını okuyarak eğer dost ve aldanmış ise; tevbe ve
nedamet etsin.
Muarız ise; Zecr Tokatları gelerek gam ve gussa çekerek çeşitli
hastalıklara mübtela olacağını bilsin.. ve Risale-i Nur’un Muarızı
ise; orada yazılı metinde nümuneleri görünen tokatlar geleceğini bilsin ve
Kaşını Gözünü sürmelesin. Dünyada rezalete bürünmeye hazır olsun ve maksadının
aksi ile tokat yiyerek beter bir hale geleceğini bilsin.
Biz hizmeti akamete uğratmak isteyen
münafıklara aldanan ve o aldananın aldattıkları ise; nedamet ederek
rezaletten kurtulabilir. Risale-i Nur ki
Rasulü Ekrem (a.s.m.)’ın sünnetinin muhafızı ve müntesibi ve ilim şehrinin
medhiyesine mazhar ve Kur’an’ın etrafında manevi bir sur ve hat teşkil eden bir
eserdir. Bu eseri tesirsiz kılmak isteyen kimselerin planı ise Hizmette
kıblenameli bir pusula teşkil eden Lahikaları kaldırarak yerine Sözler,
Lem’alar, Mektubat, Şualar, Mesnevi-i Nuriye, İşarat-ül İ’caz bu 6 temel eseri
nazara verip hep bunlardan dersler okunarak bunlar nazara verilerek hizmetin
bir nevi mihanikiyeti olan Lahikaları devre dışı bıraktırmaya çalışmaktadırlar.
Lahikalar Hizmet-i Nuriyede yol
haritasıdır.
Lahikalar Hizmet-i Nuriyenin İlm-i
Halidir.
Merhum ve Muarref Ağabeyimiz Zübeyr
GÜNDÜZALP Ağabeyin telaffuzunca:“Risale-i Nur 3 temel
üzeredir. 1- İmani bahisler. 2- Müdafaalar. 3- Lahikalar.” Sadece imani
bahisleri okuyanlar Evliya olabilir; ama nerede nasıl hareket edeceğini
bilemez. Bilmesi için Lahikaları benimsemesi ve hayatına bir merkez teşkil
ettirmesi elzemdir. Müdafaalarla hem hal olan Davasını müdafa eder ve dava
adamı olur. “Bu zamanda en büyük bir ihsan, bir vazife, imanı kurtarmaktır,
başkaların imanına kuvvet verecek bir surette çalışmaktır.”Tarihçe-i Hayat
( 482 )
Şimdi ahirzamanda Hz. Ali (r.a.)’ın
dili hükmünde olan ve silsile ile gidecek olursak Rasulü Ekrem (a.s.m.)’a
ulaşan bir eser ve eserin etrafında cem olan manevi seyyidler olan Nur
Talebeleri Kur’anın Has ve halis tirmizleridir. Risale-i Nur’un
tilmizleri, şakirdleri, talebeleri, Hizmette hareket ederken ucu nereye
dokunuyor gidiyor bilsin bunu.
Selam ve Duayla
Muhammed Numan ÖZEL
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder